قدردانی آیت‌الله خاتمی از حضور میدانی مسئولان در صحنه/ رئیس قوه قضاییه در  رسیدگی به امور زندانیان، خود وارد صحنه می‌شود

12:19 - 14 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۶۰۶
آیت الله خاتمی با تأکید بر حضور میدانی رئیس قوه قضائیه و سفرهای استانی، اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به امور زندانیان، خود وارد صحنه می‌شود من از زبان شما مردم از این حضور میدانی مسئولان صمیمانه تشکر می‌کنم.

-  آیت‌الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران که با محوریت استکبار ستیزی و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد در خطبه اول، با اشاره به محور زندگی قرآنی، گفت: باید هدف‌مند زندگی کرد و هر گامی بر می‎‌داریم به هدف خلقت و قرب الهی نزدیک می‌شویم،واژه تقوا، حریم نگهداری برای خداست و خود را در محضر خدا ببینید. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: جامعه اسلامی، باید در اموری دست هم را بگیرند و کمک کنند تا آن مهم تحقق پیدا کند، تلاش در عرصه گسترش فرهنگ دین و معنویت به ویژه مسئولان و کسانی که قدرت اجرایی دارند، این (بِر) است، حل معیشت یکدیگر به ویژه این روزها، از دیگر مصادیق آن است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: تقویت نظام اسلامی، این نظام اسلامی در کلام امام صادق(ع) به ولایت والی عدل یعنی همان نظام دینی تعبیر شده است که از مصادیق دیگر «برّ» است، تا کمک کنند تا بتواند کشور را اداره کند.

وی گفت: کمک به مسئولان در ایجاد امنیت از دیگر مصادیق آن است و امنیت از نان شب هم واجب‌تر است، همان کاری که شما مردم در اویل دهه۶۰کردید، برای مبارزه با داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین، همکاری و کمک و معرفی کردید و انتظار می‌رود این «برّ»، همچنان ادامه پیدا کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: پخش شایعات دومین مصداق است گاهی در فضای مجازی به آن دامن می‌زنند و هر دروغ و خبر نامربوطی را منتشر می‌کنند و هیچکس هم نیست که جلوی آن‌ها بگیرد، این آن فضای مجازی است که مقام معظم رهبری فرمودند: «فضای مجازی ول است». پخش شایعات این گونه مطالب حرام است و پخش کننده نه تنها معاونت بر آن دارد بلکه در حکم دروغگوست.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: سومین مصداق چراغ سبز نشان دادن به دشمنان، همکاری با آنان و امیدوار کردن دشمن و همکاری رسانه‌ای با آنهاست، دشمنان اسلام و مسلمین را محرم راز قرار ندهید و اسرار کشور را به این‌ها نگویید، این مهم مورد تأکید خداوند متعال در سوره «آل عمران آیه ۱۱۸» است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم سیاسی نماز جمعه تهران، تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) هر وقت بروی منبر می‌نشستند، آیه (۷۰ سوره احزاب) را می‌خواندند «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً»، مؤمنین حریم‌های خدا را نگهدارید و با حساب حرف بزنید، شایعات، دروغ، حرف‌های رکیک و وقیح هرگز، این‌ها قول سدید نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان به حق روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفته است، اضافه کرد: پرونده امریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است، در سال ۱۳۴۳ امام علیه کاپیتولاسیون موضع گرفت که بردگی ملت ایران در مقابل آمریکا بود و امام راحل مستقیما و به دستور آمریکا تبعید شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ۱۳ آبان ۵۷، دانش‌آموزان و دانشجویان در حمایت از امام راحل جمع شدند. آن‌ها را به دستور آمریکا به  گلوله بستند و ۵۷ شهید و تعداد کثیری مجروح شدند. این‌ها پرونده‌های رژیمی بود که با کمک آمریکا بر ملت مسلط شده بود.

وی سفارت آمریکا در ایران را کانون توطئه علیه نظام اسلامی برشمرد و افزود: دانشجویان مسلمان این مکان را گرفتند و اقدام آن‌ها مورد تأئید امام راحل قرار گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تحمیل رژیم دین‌ستیز، اخلاق‌ستیز، آزادی‌ستیز، استقلال‌ستیز یعنی رژیم ننگین شاهنشاهی که ایران را به زندانی بزرگ تبدیل کرده بود، نتیجه تلاش و حمایت همه جانبه آمریکا دانست.

آیت‌الله خاتمی جنگ تحمیلی را از این دست توطئه‌ها دانست و اضافه کرد: اگر کسی دست آمریکا را در تحمیل جنگ بر کشور از سوی صدام نبیند، باید بگوئیم کودن سیاسی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخشی از خطبه دوم، با اشاره به حضور میدانی مسئولان در صحنه، گفت: تشکر از حضور میدانی مسئولان دارم، رئیس محترم جمهور هر هفته یک سفر به مناطق دور و نزدیک دارند و گره‌گشایی می‌کند و در بحث بنزین، وارد وسط میدان شد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر حضور میدانی رئیس قوه قضائیه و سفرهای استانی، اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه با سفرهای استانی، رسیدگی به امور زندانیان، خود وارد صحنه می شود، من از زبان شما مردم از این حضور میدانی مسئولان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنرانی خود تقویت مدام رژیم صهیونیستی را از اقدامات آمریکا برشمرد و افزود: همه رؤسای جمهور آمریکا خود را موظف به حمایت از این رژیم جلاد آدم‌کش می‌دانستند یا تقویت مدام تکفیری‌ها از جمله داعش، که ساخته و پرداخته خود آنهاست. وزیرخارجه اسبق و کاندیدای ریاست جمهوریشان به صراحت گفتند که داعش را آن‌ها به وجود آوردند، تحریم اقتصادی ملت بزرگ ایران، به شهادت رساندن سردار رشید، سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سرانجام جنایتی که این روز‌ها انجام دادند که دزدی نفت ایران است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در دزدی نفت ایران با اقدام به موقع شیرمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند، این چهره آمریکاست، مردم به این دلیل می‌گویند: «مرگ بر آمریکا» این موارد گوشه‌ای از پرونده سیاه آمریکاست؛ بنابراین جای خرده گرفتن نیست این شعار مرگ بر آمریکا، شعار مقدس ملت ایران است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: آمریکایی‌ها مدام برای مذاکره با ایران بی‌تابی می‌کنند، ما تصمیم خود را گرفتیم. مذاکره‌ای که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد، تصمیم ملت و مسئولان ایران است، تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری، ما از برجام بیرون نرفتیم، خود شما آن را به هم زدید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر می‌خواهید برگردید و مذاکره کنید  ادامه داد: مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد، شنیدنی است که برخی کشور‌های شریک جرم آمریکا نسبت به پیمان‌شکنی آن، نازک‌تر از گل به آمریکا نگفتند، مدام با زبان تهدید می‌کنند؛ شما چکاره هستید. زمان این حرف‌ها گذشته و نخ‌نما شده است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه زبان تهدید، زبان سخن با ملت ایران نیست، مثل بچه آدم حرف بزنید، تا سخن شما جواب منطقی داشته باشد، افزود: ما در قصه مذاکره سردرگم نیستیم و ابهامی نداریم و معتقدیم آنکه پیمانش را شکسته باید جبران کند.
 
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه ما در مورد همسایگان هم حرفی داریم، تصریح کرد: حسن‌الجوار و خوب همسایگی کردن یک ارزش در مکتب ماست، گفتیم و خوب عمل و همسایه‌داری هم کردیم، اینکه ما مدام بیاییم خوب همسایه‌داری کنیم و مدام ناجوانمردی ببینیم، قابل تحمل نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن نصیحت برخی از کشور‌های همسایه افزود: شما یک همسایه قدرتمندی دارید که به فضل خدا سپاه و نیرو‌های مسلح آن اولین قدرت نظامی در منطقه است، برادرانه رفتار کنید، در غیر این صورت دود آن به چشم خودتان می‌رود، شما روابط خود را با رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی دشمن اسلام و مسلمین عادی می‌کنید، بدانید با طناب پوسیده این رژیم به ته چاه می‌روید و نابود خواهید شد.

وی با بیان اینکه حوادثی که در افغانستنان می‌گذرد، بند بند وجود ما را می‌لرزاندگ گفت: دو هفته پیاپی انفجار در نماز جمعه شیعیان و بیمارستان و کشتن ۲۵ نفر و مجروح کردن بیش از ۱۰۰ نفر؛ تردید نکنید این خط، خط آمریکاست. داعش به عهده گرفته، اما دست آمریکاست و به حاکمان افغانستان می‌خواهد بگوید ما نباشیم ناامنی است. شما بودید و عروسی‌ها را با بمباران به عزا تبدیل کردید و این همه آدم کشتید، این‌ها امنیت افغانستان را هدف گرفتند و نمی‌خواهند دولت فراگیر که همه اقوام در آن باشد در آن کشور شکل بگیرد، حاکمان افغانستان دیر بجنبند باختند. باید به سرعت با این جلاد‌ها و قاتلان برخورد کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حریم مرجعیت حریم بایسته و سرمایه است افزود: ایران اسلامی را مرجعیت آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) نجات داد، این سرمایه پاس‌گذاشتنی است، حریم همه مراجع باید حفظ شود به ویژه شیخ‌المراجع آیت‌الله صافی گلپایگانی. شخصیتی که همگام با انقلاب اسلامی در تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان، در شورای نگهبان دبیر شورا بوده است. خاندان ایشان، خاندان مبارزه با طاغوت هستند و پدر مرحومشان مبارز با رضا خان و برادر مرحومشان حاج آقاعلی تبعید شد و ایشان هم از مبارزین این عرصه هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه با قهرمانی از ملت بزرگ ایران حمایت کردند، افزود: دستشان درد نکند، این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آن در خانه عنکبوتی نشسته‌اند، پهپاد متجاوز آن‌ها به فضل خدا ساقط شد، متجاوزان را در دریا عزیزان سپاه دستگیر کردند، انتقام گرفتیم و به نیرو‌های آن‌ها در عین‌الاسد حمله کردیم، صدای شکسته شدن استخوان‌های امریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد سقوط این دو رژیم جلاد باشیم.

وی ادامه داد:  طی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از جوانی جمعیت که قانون بسیار خوبی بود و شورای نگهبان هم در نهایت تصویب کرد در دستور کار داشت و این گام‌ها ستودنی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه مردم از این گرانی‌های افسار گسیخته و لحظه به لحظه در رنج هستند، به داد آن‌ها برسید، اظهار داشت: دغدغه داریم، می‌دانم مشکلات چند ساله یک شبه حل نمی‌شود، سرعت حرکت خود را بیشتر کنید تا مردم خوب کشورمان بیشتر از این در رنج نباشند.

 

بیشتر بخوانید: 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *